dinsdag 31 juli 2012

gelezen in juli

Ik ben wat laks met het bijhouden van de blog geweest de laatste tijd. Maar ik heb wel wat gelezen/ geluisterd. Naast het herlezen, wat ik blijf doen, met name door de week, wanneer ik moe ben, heb ik ook wat nieuwe boeken gelezen.

Ik heb een audioboek uitgeluisterd:

Ik ben de TDD-serie van Suzanne niet in goede volgorde aan het luisteren. Om een of andere reden kan dat met deze serie. Heb heel lang geleden al deel 4, Everyday, Average Jones gelezen, onlangs Identity unknown (8) geluisterd en nu dus The admiral's bride (7).
Het verhaal begint met een flashback naar de Vietnam-oorlog waarin onze held een groep mede-soldaten red. Onder andere, naar wat later blijkt, de vader van onze heldin.
In de tegenwoordige tijd moeten dr. Zoe Lange en admiraal Jake Robinson samen werken om een gevaarlijke gek te stoppen die zes buisjes zenuwgas gestolen heeft.
Lekker verhaal, loopt goed en heeft ook een paar spannende momenten. Ik heb de ander boeken ook in audio, en zal ze op de heen- en weer ritten naar de familie gaan luisteren.

En ook nog wat op papier en digitaal gelezen:
Dit boek heb ik gekregen van de schijfster in Berlijn. Ik had al een tijdje geen regency gelezen, dus dit gepakt.
Een Jane Eyre-achtig verhaal van een gouvernante die verliefd wordt op haar baas en vice versa. Luchtig leesplezier met een paar onverwachte wendingen. Wanneer ik nog wat tegenkom van Michelle, zal ik het zeker kopen/lezen.







Vervolgens heb ik drie boeken van Maya Banks in de Colter serie gelezen:


Dit zijn romances voor de avontuurlijke lezeres. De heldin heeft drie mannen, broers. Colters' woman gaat over Holly en Colter's lady gaat over Lily en de drie zonen van Holly. Colters' wife is een epiloog van Colters' woman.
De verhalen van Woman en Lady zijn redelijk hetzelfde. Door omstandigheden komen de dames te logeren bij de Colters. Alledrie heren zijn direct verlieft. Zij heeft wat bedenkingen, maar die worden door de geweldige seks en het liefdevolle gedrag van de heren weggevaagd. Dan komt er een moment dat een persoon uit het verleden voor problemen zorgt. De heldin, gesterkt in zelfvertrouwen door de liefde van haar mannen overwint dit en ze leven lang en gelukkig.
Ik heb nog een verhaal, dat van de zus van de heren uit Lady. Die ga ik nog lezen. Dit keer geen ménage a quatre, maar een-op-een. Kijken hoe dat gaat.

En last but not least:

Het eeste deel in de de Necropolis Enforcement files. Lekker boek. Ik heb dit digitale boek gekregen van Gini via Aurian. Zij heeft een blogtour en we zijn een interview aan het voorbereiden.
Ik moet zeggen dat ik het een ontzettend goed verhaal vind. Het is geschreven in de ik-vorm, wat ik normaliter niet graag lees, maar bij Gini niet erg vind. Het is een mix van paranormal en police procedure.
De wereld van goden en monsters deed me wat denken aan die van Kevin Hearne. Alle bekende goden en monsters bestaan, en ze hebben ieder hun eigen aanhangers. Hoe meer aanhangers hoe sterker. Een van de sterkste is Yahweh, de Joods-Christelijke god. Vickie werkt voor hem.
Gini heeft een lekkere manier van schrijven. Snark en humor en een originele manier van denken. Ik kijk uit naar haar volgende boek!

Een van de leukste dingen vond ik de held [spoiler] nooit verwacht dat hij Ralph zou heten. Dat zie je niet vaak, niet een super mannelijke naam. Maar hij blijkt totaal niet te zijn hoe Vickie hem zag [spoiler]

1 opmerking:

  1. Mooi lijstje, ik zal die Michelle Styles ook eens pakken. Ik heb gisteren in 1 ruk uitgelezen de tweede Maya Banks - KGI series, zeer goed boek, zeker aan te raden daarmee verder te gaan hoor!

    BeantwoordenVerwijderen