zaterdag 5 november 2011

"beste historical ooit"

Mijn vriendin Diana belde me vorige week. "Ik heb de beste historical ooit gelezen, en jij moet hem ook gaan lezen!" Hoe kon ik dat weestaan? De volgende dag het boek gehaald en begonnen te lezen.
Helaas had ik niet veel leestijd deze week, maar heb hem afgelopen vrijdag kunnen uitlezen.

Mijn oordeel?
Ik vond het een heel goed boek. De heldin was een sterke vrouw die haar tegenslagen heeft overwonnen en ze heeft gebruikt om zelfstandig en slim te gaan leven. Ze weet wat ze wil en hoe ze er moet komen. De held is ook uit de kunst. Hij heeft twee jaar geleden een fout gemaakt en weet het. Hij weet weer een plek in haar hart te veroveren, zonder dat hij haar leven overneemt. Geweldig!

Maar....... ik moet zeggen dat "Lord of Scoundrels" toch op nummer een blijft. Het was een emotioneler boek. Een boek dat conventies waar ik aan gewend was op zijn kop zette en een van de eerste sterke historisch heldinnen gaf.
Dit boek is rationeler. En hoewel het meer bij mijn eigen manier van leven staat hou ik er van om in mijn boeken een wat romatischer, grootser, meeslepender verhaal te lezen.
Het verhaal is heel goed en de oplossing die ze voor de schurk hebben ingenieus. Dit boek is een goede tweede.

Sorry Diana, Jessica schoot eerder!

1 opmerking:

  1. Jammer, maar helaas. Ik heb echt genoten van dit boek, en kan me Lord of Scoundrels niet eens meer herinneren, ook al heb ik die gelezen op jouw aanbeveling. Maar gelukkig, smaken verschillen.

    BeantwoordenVerwijderen