vrijdag 18 mei 2012

blij, blij, blij weer boekjes erbij

Afgelopen woensdagavond naar de "Hemelvaarts"-boekenmarkt geweest. Vroeger was die altijd op het Lepelenburg tijdens Hemelvaart. Maar omdat de kosten van de evenmentenvergunnig te hoog werden daar, zitten ze nu in het Oude Tolhuys. Nieuw is ook dat ze op de avond voor Hemelvaart al starten met de verkoop.
Diana en ik zijn er natuurlijk gaan kijken. Ik heb er in 2004-2006 een aantal mooie boeken vandaan gehaald. Latere jaren viel het wat tegen, maar je weet maar nooit.
De oogst op romancegebied was uiterst schaars... niets! Dan maar andere boeken gekocht:
- een verzamelband van "Ach lieve tijd. Dertien eeuwen Utrecht en de Utrechters
- Middeleeuwse kerken in Utrecht
- Stephen Fry - Making History (roman)
- Anne O'Brien - Devil's Consort (romantic-fiction boek over Eleanor van Aquitanië)
- Michael Scott - The Alchemyst, The Magician, The Sorceress (de eerste drie delen uit de serie Secrets of the Immortal Nicholas Flamel)
Al met al was ik €13,- kwijt. Niet slecht. En we hebben er ook nog lekker gegeten!

Het viel dus wat tegen. Gelukkig kreeg ik een dag later, van Diana, twee boeken uit de Charlotte & Thomas Pitt serie, die ze daar had gekocht! Ik had wat tuinwerk voor haar gedaan en ze wist dat ik ze graag wilde hebben. Lief!
Ze zijn:
- Silence in Hannover close (deel 9. wat goed uitkomt, want ik had al deel 1-8)
- Pentecost Alley (deel 16, wat goed uitkomt, heb ik weer reden de ander delen er bij te zoeken! ;-))

  

Geen opmerkingen:

Een reactie posten